.

.

فهرست مواد غذایی ضد سرطان

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود؛ به گونه ای که طبق آمارگیری این سازمان بین المللی، 7.6 میلیون مرگ و میر به دلیل سرطان در سال 2008 گزارش شده است که 13 درصد از کل آمار مرگ و میر در آن سال است.

مهمترین عوامل افزایش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در دنیا، شیوه زندگی غلط، چاقی و سیگار است.

علاوه بر آن عدم فعالیت بدنی، استرس و عدم مصرف میوه و سبزیجات نیز افزایش این بیماری کشنده را دامن می زند.

در این میان، سرطان ریه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ از بین 14 میلیون سرطان گزارش شده، 1.8 مورد مربوط به ریه است که حدود 13 درصد از کل برآورد می شود. آمار بعدی به ترتیب مربوط به سرطان های معده، کبد، روده بزرگ و سینه است.
     نایت اسکین
ادامه مطلب ...

ارتباط سردرد میگرن با آب و هوا

یک متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه کاهش آب بدن به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده سردرد در تابستان است، گفت: کاهش آب بدن در تابستان به علت تعریق فراوان است به همین دلیل باید روزانه آب به صورت اندک اندک و بافاصله مصرف شود.

دکتر داوود آذرنگی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه به طور کل میزان شیوع میگرن در فصل گرما بیشتر است، گفت: به ازای هر 9 درجه سانتی گراد که هوا گرم می شود میگرن به میزان 8 درصد افزایش می یابد.

وی چند عامل را باعث تشدید سردرد در فصل تابستان و منجر به افزایش حملات میگرنی دانست و گفت: گرما به عنوان یکی از این عوامل باعث گشاد شدن عروق و فشار در اعصاب مجاور عروق می شود که در نتیجه سر درد را به همراه دارد و مکانیزم دیگر تشدید کننده سردرد، کاهش آب بدن به علت تعریق فراوان در تابستان است.
    نایت اسکین
ادامه مطلب ...

درختی که آب را تصفیه می کند!!!

گروه جامعه: متخصصان محیط زیست دریافتند درخت مقاوم در برابر خشکسالی به نام گزروغن (گز رخ) می‌تواند آب را تصفیه کند.سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های ناشی از آلودگی آب رخ می‌دهد و این بیماری‌ها جان نزدیک به یک میلیارد نفر را که به آب آشامیدنی و بهداشتی دسترسی ندارند به خطر می‌اندازد.
درختی که آب را تصفیه می‌کند

   نایت اسکین
ادامه مطلب ...

روغن پالم چیست و با رگ های ماچه می کند؟

روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده است. بر خلاف تمام چربی ها اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارد که در دمای اتاق جامد است. روغن پالم اسم خود را از اسید چرب اشباع c۱۶ یالمتیک اسید گرفته است .

روغن پالم؛ واژه یا به عبارتی ماده ای است که اگر چه جدید نیست اما در چند روز اخیر وارد حوزه گسترده واژه های نگران کننده در ذهن ایرانیان شده است.
 
هنوز چند روزی از صحبت های وزیر بهداشت درباره شایعه ورود پالم به صنایع لبنی نگذشته بود که واکنش ها نسبت به آن آغاز شد و این بهترین دلیل برای اثبات ضرب المثل قدیمی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها بود.
  نایت اسکین
ادامه مطلب ...

حقوق بشر امریکایی

American human rights


حقوق بشر امریکایی


آن شیوخ عرب شهوت پرستی که شکم هایشان از شراب های صهیونیستی و جیبشان از دلارهای نفتی ورم کرده است و داعیه ی جاهلانه ی نژادپرستی و برتری قوم عرب بر دیگر اقوام را دارند، کشته شدن برادران و خواهران و کودکان عرب مسلمان در غزه را با بی تفاوتی از نظر می گذرانند؛ مبادا اظهار نظری باعث شود که قیمت نفت کثیفشان اندکی افت کند.

  نایت اسکین

ادامه مطلب ...

معلمان همچنان از نابرابری حقوق خود رنج می برند!!!

محمد خدایار در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون دولت های مختلفی بر سر کار آمده اند که در زمینه های مختلف سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی رویکردهای متفاوتی داشته اند و هریک ،دیدگاه ها و سلیقه های خاص خود را در امور اجرایی به کار بسته اند و بی شک نقاط قوت و ضعفی داشته اند اما به نظر می رسد همگی  حداقل در یک موضوع تفاهم و وحدت نظر داشته اند و آن نیز کم توجهی به مطالبات و نقطه نظرات معلمان در خصوص معیشتشان بوده است .
در این یادداشت برآنیم که در حد امکان نگاهی منطقی و به دور از تعصب به این موضوع داشته باشیم و رویکرد دولت های مختلف را در این موضوع به اختصار بررسی نماییم ،بدیهی است این مقوله نیاز به نقد و بررسی  بیشتراز طرف دوستان و دلسوزان دارد تا شاید فتح بابی و چراغ راهی در جهت تحقیقات علمی و به دنبال آن اقدامات عملی باشد.

 نایت اسکین
ادامه مطلب ...

لحظه به لحظه تحولات نوار غزه

لحظه به لحظه اخبار و جنایات رژیم جعلی را اینجا ببینید

مرگ بر حامیان دروغین حقوق بشر

Death to the false advocates of human rights

Mort aux faux défenseurs des droits de l'homme

Insan hakları savunucuları için sahte ölüm

Tod den falschen Verfechter der Menschenrechte

Muerte a los falsos defensores de los derechos humanos

人権の支持者に死

الموت لدعاة کاذبة حقوق الإنسان