Online User نمونه سوالات تشریحی نظارت بالینی فرهنگیان قسمت سوم - وبلاگ علمی آموزشی فرهنگی دینی مذهبی arj44
X
تبلیغات
رایتل

وبلاگ علمی آموزشی فرهنگی دینی مذهبی arj44

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

نمونه سوالات تشریحی نظارت بالینی فرهنگیان قسمت سوم

1-به چه دلیل درجوامع دموکراسی دانش آموزان فرصت بیشتری برای رشد وپرورش پیدا می کنند؟جوامع پیشرفته یا در حال رشد وتوسعه دارای برنامه های مدون ،بلند مدت وآینده محورهستندکه ا تغییرات وتحولات ملی وجهانی همسویی دارد.درجوامع پیشرفته سعی میشودکه هرکس باتوجه به استعدادها وتوانایی ی خویش از آموزش وپرورش بهره مند گردد.دراین گونه جوامع امکان آموزش عالی برای همگان وجود داردفرصت رشد وتعالی وبالندگی وامکان پرورش استعدادرا دارند.

 

نایت اسکین

 

2- درجوامع پیشرفته مسئولیت نظارت وراهنمایی آموزشی برعهده ی چه افرادی است؟مدیران و رهبران در آموزش وپرورش ومتخصصان تعلیم و تربیتی،برنامه ریزان آموزشی،محققان تربیتی ،معلمان وراهنمایان آموزشی که درایجادیا هماهنگی این تغییرات وتحولات وظایفی را برعهده دارند.

3-تحت چه شرایطی نیازبه تخصصهای فراوان در آموزش وپرورش بیشترمیشود؟ به همان نسبت که وظایف ومسئولیت های آموزشی وپرورشی متنوع تر می شود فرایندهای اداری آموزش وپرورش هم پیچیده تر می شودونیازبه متخصصان افزایش می یابد.

 

4- علاوه برراهنمایان  آموزشی رسمی،چه افرادی زمینه وماهیت کارشان آموزشی است وازاین لحاظ می تواننددرجرگه راهنمایان آموزشی قلمدادشوند؟هرکس باهر مسئولیتی درهربخش به طورمستقیم یاغیر مستقیم برای اصلاح فرایندآموزش درمدرسه وکلاس درس تلاش میکند برراهنمای آموزشی تاکید میشود.با این توضیح بسیاری رامیتوان درزمره ی راهنمایان آموزشی قلمدادکرد.ازجمله مدیران مدارس ،گروه های آموزشی روساومعاونین آموزشی نواحی موزش وپرورش،هماهنگ کننده های برنامه آموزشی ومتخصصان است.

 

5- نظارت وراهنمایی آموزشی بیشتریک پست سازمانی است تا یک وظیفه ،نقش ویا فراینداین مورد را تحلیل کنید؟ نظارت وراهنمایی آموزشی بیشتر به یک وظیفه ویک فرایند تلقی میشودتا یک پست سازمانی یا شخصی خاص .به عبارت دیگر،آنچه مهم است عنوان فرد نیست بلکه وظایف ومسئولیت هایی است که وی در این مورد برعهده دارد.

 

6-به چه علت مدیران مدارس،علیرغم داشتن مسئولیت درقبال معلمان،قادرنیستنددربیشتراوقات درکارنظارت وراهنمایی آموزشی معلمان دخالت کنند؟1-تخصص مدیران در صورت دارا بودن در بسیاری از مواردبا تخصص معلمان متفاوت است.2-به علت تنوع ؛وپیچیدگی دروس امکان اینکه حتی یک مدیرمتخصص بتواندبه همه دروس اشراف داشته باشدیا آن زمینه ها صاحب نظرباشد.3-به علت اینکه اشتغالات فراوانی وحیطه بسیارگسترده مسئولیت های اداری مدرسه وفنی برای تخصص به وظیفه نظارت وراهنمایی آموزشی باقی نمی ماند.4-مدیران در گروه های آموزشی مدرسه عضویت دارند. 

 

7-گروهها ی آموزشی مدارس درنظارت وهدایت معلمان چه نقشی دارند؟ارشد ترین عضوگروه که از لحاظ علمی وتخصصی ،سابقه آموزشی ،تجربه شغلی ،ورفتارحرفه ای مورد پذیرش اعضای گروه ا ست به عنوان سرگروه آموزشی انتخاب میشوئ.وی مسئولیت کمک مستقیم به معلمان را برعهده میگیردودرحقیقت راهنمای آموزشی این گروه تخصصی محسوب میشود.

 

8-چه افرادی در مدارس ومناطق آموزشی به طورمستقیم وغیرمستقیم (رسمس وغیررسمی)درقبال برنامه های نظارت مسئولیت دارند؟1-معاون آموزشی منطقه 2- مدیریا مسئول برنامه ریزی آموزشی                   3-راهنمایی آموزشی،هماهنگ کننده برنامه های آموزشی.4-مشاوران وراهنمایان آموزشی.

تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 21:10 | نویسنده: Arj44 | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.