ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در این درس مروری بر
5 پرسش کلیدی که هر مخاطب فعال در برخورد با هر پیام
رسانه ای که در ابتدای کتاب (درس 3) مطرح شده
بود ، دوباره مطرح نموده است .
سوال: هدف از تکرار دوباره ی 5 پرسش کلید در درس 19 سواد راسانه ای چیست؟
بعد از گذشت زمان و رسیدن به انتهای کتاب و تکمیل شدن سواد رسانه ای ، دانش
آموز بایستی پاسخی جامع و کامل تر نسبت به گذشته به 5 پرسش مطرح
شده بدهد.
پیام های تلویزیونی معمولا در چه قالب هایی ارائه می شوند؟
تصویر صفحه ی 150 درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای نشان می دهد که مخاطب آنچنان غرق رسانه گریده که اعضای خانواده ی خود را نمی بیند بعبارت دیگر رسانه توجه ما را از محیط اطراف ما پرت نموده و مجذوب خود کرده است.
سوالات کنار همین عکس اینکه ما دراستفاده از وبگاه های علمی تحریم بودیم به این دلیل که سبب رشد و پیشرفت علمی ما می شد اشاره به استفاده صحیح رسانه هم دارد . اما هدف شبکه های فارسی زبان تغییر سبک زندگی ما و القا ارزشهایی ست که مد نظر مدیران و صاحبان این نوع رسانه هاست
تصویر صفحه ی 151 درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای نشان می دهد که دیگر وقت آن رسیده که رسانه ها را خاموش کرده و برنامه ای هم برای زندگی واقعی خود بکنید. بعبارت دیگر، از دنیای رسانه ها خارج شده و به زندگی واقعی خود بپردازید.