ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
درس 21 کتاب تفکر و سواد رسانه ای
من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم !
عکس ابتدای درس ، فردی را نشان می دهد که به رسانه ها اعتیاد دارد.
سرریز اطلاعات
بطور ساده و اجمالی می توان به حجم عظیم
اطلاعات طبقه بندی نشده اشاره کرد که فرد
برای استفاده و برطرف کردن نیازهای خود در میان آن سر در گم شده باشد. بعبارت
دیگر ، فرد در مقابل بمباران اطلاعاتی قرار می گیرد.
برای اینکه سرریز اطلاعات برای ما مشکل ساز نشود ،بایستی برای استفاده از رسانه ها برنامه ریزی داشته باشیم، از رسانه استفاده ی بهینه بکنیم ، رسانه ها را مدیریت بکنیم، دنبال اطلاعاتی که برای ما مفید و کاربردی است باشیم
تصویر راست صفحه 162 کتاب تفکر و سواد رسانه ای
حصار کشی مخاطبان توسط رسانه ها ،پدر خانواده در حصار رسانه ها ست و علاوه بر کودکان
و نوجوانان بزرگتر ها هم اعتیاد رسانه ای دارند
تصویر چپ صفحه 162 کتاب تفکر و سواد رسانه ای
انتقال اخبار و اطلاعات زرد توسط رسانه ها (در حالت کلی) بحث می شود
جدول صفحه 163 کتاب سواد رسانه ای
نشانه ها و ویژگی های اعتیاد رسانه ای ارائه داده است.
در صفحه 164 کتاب شرایط و ویژگی های
اعتیاد رسانه ای را بیان نموده است. بعنوان مثال مخاطب در زمان تحصیل و امتحانات
نیز مداوم از رسانه ها استفاده می کند.
چنین فردی اعتیاد رسانه ای دارد.
ولی فردی که برای انجام پژوهشهای مدرسه ای خود گاهی بیش از سه ساعت از اینترنت استفاده کنید، یا پس از ایام امتحانات بیشتر ساعات یک روز را برای سرگرمی به استفاده از رسانه اختصاص دهید که به معنای اعتیاد رسانه ای نیست
در همین صفحه کتاب به گزارش های اعتیاد
رسانه ای اشاره شده است.
و تصویر همین صفحه نیز(ص 164) موید اعتیاد رسانه ای یک خانواده را نشان می دهد.
عکس و مکث صفحه ی 165 کتاب تفکر و سواد
رسانه ای
اعتیاد رسانه ای یکی از علل افت تحصیلی و بی رغبتی به تحصیل را نشان می دهد.