1- طبق راه کار ۱۱-۴و7-3سند آ.پ موظف به.......
توانمند سازی دانش اموزان
مشاوره دانش اموزان
هردو *
2-
آماده سازی یعنی.....چگونگی اماده سازی دانش اموزان ازنظر روانشناختی واموزشی
چگونگی اماده
سازی دانش اموزان از نظر آموزشی و پرورشی
چگونگی
آماده سازی دانش آموزان از نظر روانشناختی و آموزشی و پرورشی*
-3کدام گزینه آمادگی روانشناختی را شامل می شود؟
داشتن اطلاعات گسترده در حوزه ی روانی و عاطفی
داشتن
اطلاعات گسترده در حوزه های روانی،عاطفی،اجتماعی*
داشتن اطلاعات گسترده در حوزه ی عاطفی،اجتماعی
-۴کدام گزینه صحیح است؟
سرعت رشد
دانش اموز در حورزه شناختی و عاطفی و جسمانی به طور طبیعی متعددو گسترده است*
سرعت رشد دانش اموز در حوزه شناختی وعاطفی به طورطبیعی متعدد وگسترده است
سرعت رشد دانش اموز در حوزه ی جسمانی و عاطفی به طور طبیعی متعدد و گسترده
است
-۵طبق امار جهانی چند درصد دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه و تخصصی
هستند؟
۱0تا70درصد
۱0تا70درصد
۱0تا۱0درصد*
-۶در کشور ایران طبق سند تحول نقش اصلی در بحث مشاوره و راهنمایی بر
عهده ی چه کسی
است ؟
مدیران
معلمان *
مدیران و معلمان
-7کار امدی یعنی.......
توجه خاص
به محوریت دانش اموز*
توجه خاص به محوریت معلمان
هردو
-8کدام گزینه به گستردگی کار آ.پ اشاره می کند؟
آمادگی حال ،آینده
آمادگی
حال،آینده،فرایند تلفیقی*
آمادگی آینده و تلفیقی
-9بهداشت روان در چند حوزه مورد بررسی قرار می گیرد؟
پنج حوزه
سه حوزه
چهار
حوزه*
10- در حوزه ی توصیف در بهداشت روان ......
توصیف دقیقی از مسائل و مشکلات دانش آموزان
توصیف دقیقی از توانمندی و خلاقیت دانش آموزان
هردو*
11- کدام گزینه حوزه تبیین بهداشت روان است؟
تبیین
آگاهانه از رفتارو علل های آن*
تبیین آگاهانه از مشکلات دانش اموزان
تبیین آگاهانه از توانمندی های دانش اموزان
12-
تفکر عینی یعنی......
فرد می
تواند از توانایی های ذهنی خود برای حل مسائل استفاده کند*
فرد می تواند از توانایی های ذهنی هود برای رفع مشکل استفاده کند
هردو
13-کدام گزینه غلط است؟
در دوره
ی ابتدایی دانش اموزان وارد عملیات صوری شده اند*
در دوره ی ابتدایی دانش اموزان وارد عملیات صوری نشده اند
در دوره ی ابتدایی دانش آموزان واردعملیات عینی شده اند
14-
دانش اموزان وقتی به سنین ......میرسندانعطاف پذیر و تعامل منصفانه دارند.
9،۱0
۱0،۱۱
*9،۱0،۱۱
15-کدام گزینه صحیح است ؟
در سن نه وده ویازده سالگی دانش اموزان انعطاف پذیر و تعامل منصفانه تری
دارند
در سن نه و ده و یازده سالگی وارد مرحله ی عدالت محوری می شوند
هردو *
16- احساس کفایت یعنی.....
دادن یکسری از تکالیف در مدرسه و احساس مفیدوشایسته داشتن*
داشتن احساس مفید در مدرسه
دادن یکسری از تکالیف در مدرسه به دانش اموزان
17-
طبق نظریه کدام یک از روانشناسان احساس کفایت مهم ترین مرحله بعد از امنیت است؟
اریکسون*
فروید
پیاژه
18- در کدام مرحله از زندگی دانش اموزان همراه با
بحران است؟
کودکی
نوجوانی و جوانی
نوجوانی*
19- تفکر انتقادی یعنی.......
آنچه را می بیند بدون توجه به مکان مورد بررسی و نقد قرار می دهد
آنچه را می بیند بدون توجه به زمان مورد بررسی و نقد قرار می دهد
آنچه را می بیند بدون توجه به زمان و مکان مورد نقد و بررسی قرار می دهد*
20-
کدام رفتار در مرحله ی نوجوانی افزایش پیدا می کند؟
خود
شیفتگی*
مستقل بودن
هردو
21-
اطاعت پذیری دانش اموز مربوط به کدام دوره تحصیلی است؟
الف
ابتدایی*
ب متوسطه اول
ج متوسطه دوم
22-
بعد از سن ۱0سالگی بچه ها وارد چ مرحله ای میشوند؟
عدالت
محوری و احترام متقابل*
ب-اطاعت پذیری
23-
بحران در دوره متوسطه .........
بهم
ریختگی روانشناختی وجسمی*
بهم ریختگی عاطفی
بهم ریختگی ذهنی
24-
تعارض بین خانه و مدرسه مختص کدام دوره میباشد؟
ابتدایی*
متوسطه اول
متوسطه دوم
25-در
اول و دوم ابتدایی بچه ها به دنبال چه چیز هایی هستند؟
الف- کنجکاوی
ب - همنوایی
ج- هر دو *
26- در متوسطه اول و دوم کدام فرایند عمیق تر میشود؟
الف-
فرایند شناختی*
ب- فرایند زیستی
ج- فرایند محیطی
27-
ز دیدگاه اریکسون بعد از مرحله امنیت کدام مرحله در ابتدایی رشد میکند؟
الف-
کفایت*
ب- تعارض
ج –کنجکاوی
28-
کار در مدرسه به چه صورت انجام می شود؟
الف- فردی
ب- معلم
ج-
مشارکتی*
29- کارامدی در مدرسه یعنی......
الف
-توجه خاص به محوریت دانش آموز**
ب - توجه خاص به محوریت معلم
ج - هر دو
این فایل بروز رسانی می شود...
منتظر ادامه ی سوالات
باشید