برنامه ثبت نام و آزمون دوره غیر حضوری و مجازی « آموزش و پرورش در برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران »
کد 91303811 به مدت 6 ساعت
ویژه همکاران محترم فرهنگی استان آذربایجان شرقی ـ سال 1392
دانلود منبع قابل جستجو ی آزمون(ویرایش)
راهنمای نحوه جستجو:
همکاران محترم می توانند بعد دانلود منبع آزمون آنرا از حالت زیپ خارج نموده(با دابل کلیک آن بطور خودکار از زیپ باز می شود) و اجرا نمایید(مانند یک صفحه وب است) با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + F کادر جستجوی Find در گوشه پایین صفحه نمایان می شود ، کافی است در داخل کادر جستجو کلمه و یا عبارات مورد نظرتان را وارد کرده و با استفاده از دکمه های Next (بعدی) و previous (قبلی) آنرا از داخل متن منبع پیدا نمایید.
گروه | منطقه/ناحیه | آخرین مهلت ثبت نام | زمان برگزاری آزمون | ||||
روز | تاریخ | روز | تاریخ | ساعت | |||
شروع | خاتمه | ||||||
1 | ناحیه 1 ـ ورزقان ـ بناب ـ هشترود | چهارشنبه | 1/8/92 | شنبه | 4/8/92 | 20 | 22 |
2 | اداره کل | جمعه | 3/8/92 | دوشنبه | 6/8/92 | ||
3 | اهر ـ شبستر ـ جلفا ـ چاراویماق ـ ایلخچی | سه شنبه | 7/8/92 | جمعه | 10/8/92 | ||
4 | ناحیه 2 ـ خداآفرین ـ ملکان ـ کندوان | چهارشنبه | 8/8/92 | شنبه | 11/8/92 | ||
5 | مراغه ـ بستان آباد ـ هریس ـ کلیبر ـ خسروشاه | سه شنبه | 92/8/14 | جمعه | 92/8/17 | ||
6 | ناحیه 3 ـ هوراند ـ سراب ـ تیکمه داش | چهارشنبه | 14/8/92 | شنبه | 18/8/92 | ||
7 | مرند ـ اسکو ـ خواجه ـ کاغذکنان ـ تسوج | سه شنبه | 28/8/92 | جمعه | 1/9/92 | ||
8 | ناحیه 4 ـ خاروانا ـ ترکمانچای ـ نظرکهریز | چهارشنبه | 29/8/92 | شنبه | 2/9/92 | ||
9 | ناحیه 5 ـ مهربان ـ عجب شیر ـ عشایر | سه شنبه | 5/9/92 | جمعه | 8/9/92 | ||
10 | میانه ـ آذرشهر ـ صوفیان ـ گوگان | چهارشنبه | 6/9/92 | شنبه | 9/9/92 |
ملاحظات اجرایی:
4 ـ همکارانی که دوره مورد نظر را طی سالهای گذشته گذرانده اند نمی توانند در این دوره شرکت نمایند.
نمونه سوالات دوره ضمن خدمت فرهنگیان برنامه درسی ملی(دوره ابتدایی)
1- در اﻫﻤﻴﺖ ﻣﻮﺿﻮع
آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ازﻛﺪام ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ؟ "ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ وﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺮﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﻫﺎﺑﺎﻳﺪ ﺑﻨﺸﻴﻨﻨﺪ ﺑﺮای آﻣﻮزش
وﭘﺮورش ﻃﺮاﺣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. "
اﻟﻒ )اﻣﺎم راﺣﻞ )ره) ب)ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی ج) رﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮر د) وزﻳﺮ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش
2- ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺶ ﻛﺪام ﻣﻮﺿﻮع ﺑﺎﺷﺪ ؟
اﻟﻒ) ﺣﻴﺎت ﻃﻴﺒﻪ ب) ارزﺷﻬﺎ
ج) ﺗﻌﺎﻟﻲ و ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ د) اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی ﻋﺎﻟﻢ
و ﻣﺘﻘﻲ
3 - ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ، ﺧﻮد ارزﻳﺎﺑﻲ وﭘﺎﺳﺨﮕﻮﺑﻮدن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ
ﻧﻈﺎرت و ارزﻳﺎﺑﻲ ﺑﻴﺮوﻧﻲ ﻳﻜﻲ از وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی ... اﺳﺖ .
اﻟﻒ) ﻣﺪرﺳﻪ ب) داﻧﺶ
آﻣﻮز ج) ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل آﻣﻮزش و ﭘﺮورش د) ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش
4- ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﻳﻦ ﻋﻨﺼﺮ در ﮔﺰاره ﻫﺎی ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ ﻣﺎﻣﻮرﻳﺖ
ﻫﺎی ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﭼﻴﺴﺖ؟
اﻟﻒ) ﻛﺴﺐ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎ ب) ﺑﺼﻴﺮت
آﻣﻮزش ﺧﻮاﻫﺎن ج) ﺗﻜﻮﻳﻦ
و ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺑﺸﺮی د) ﻣﻌﻠﻢ
5- اﺳﺘﻘﺮارﻣﺪﻳﺮان اﺛﺮﺑﺨﺶ،ﻛﺎرآﻣﺪ ، ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮ در ﻛﺪام ﻣﻘﻮﻟﻪ ی ﺳﻨﺪ ﭼﺸﻢ
اﻧﺪاز ﮔﻨﺠﺎﻧﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻛﻼن ب) ﻫﺪف
ﻫﺎی ﻛﻼن
ج) ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز و ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ی ﻣﺎﻣﻮرﻳﺖ د)ﭼﺎرﭼﻮب
ﻧﻬﺎدی و ﻧﻈﺎم اﺟﺮاﻳﻲ
6- ﺑﺎﻳﺪﻫﺎ وﻧﺒﺎﻳﺪﻫﺎی اﺳﺎﺳﻲ ﻛﻪ ﺗﻤﺎم اﺟﺰاء وﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ
وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ وﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻠﺰم ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑـﺎ آن ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﺪاﻣﻨﺪ؟
اﻟﻒ) ﮔﺰاره ﻫﺎی ارزﺷﻲ ﻣﻨﺪرج در ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ
ب) آﻣﻮزه ﻫﺎی ﻗﺮآن ﻛﺮﻳﻢ وﻧﻘﺶ ﻣﻌﻨﻮی اﺋﻤﻪ )ع )
ج)ﻫﺪاﻳﺖ وﺗﺮﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ اﻛﺮم)ص) د) آﻣﻮزه ﻫﺎی ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﻣﻬﺪوﻳﺖ
7- ﻋﺎﻣﻞ اﺛﺮﮔﺬاراﺟﺘﻤﺎﻋﻲ وﻣﻮﻟﺪ ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ وﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ وﻣﻌﻨﻮی
ﻣﻮردﺗﺄﻛﻴﺪ در ﺳﻨﺪﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﻛﺪاﻣﻨﺪ؟
اﻟﻒ) ﻣﺪرﺳﻪ ب)
آﻳﻨﺪه ﭘﮋوﻫﻲ وﭘﺎﻻﻳﺶ ﺗﺤﻮﻻت
ج ) ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺷﺄن ﺣﺎﻛﻤﻴﺘﻲ ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ د) ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ وﻋﻤﻮﻣﻲ
8- ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز و اﻫﺪاف ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ در اﻓﻖ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش،ﻛﺪام ﺳﺎل ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺪه اﺳﺖ ؟ اﻟﻒ) 1409 ب) 1400 ج)1404 د) 1419
9 - ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی ﺳﻨﺪ ﻣﻠﻲ آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﺷﺎﻣﻞ ﻛﺪام ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ؟
اﻟﻒ) ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ در ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان
ب)ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ در ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان
ج)رﻫﻨﺎﻣﻪ ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ در ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ
د)ﺗﻤﺎم ﻣﻮارد
10- ﮔﺴﺘﺮش وﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷﻲ و ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻛﺪام ﮔﺰﻳﻨﻪ
ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ؟
اﻟﻒ)ﻫﺪﻓﻬﺎی ﻛﻼن ب) ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز
ج) راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻛﻼن د)راﻫﻜﺎرﻫﺎ
اﻟﻒ) ﺑﻪ ﺳﻪ دوره ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﭼﻬﺎر ﺳﺎﻟﻪ ب) ﺑﻪ ﭼﻬﺎر دوره ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ
ج) ﺑﻪ ﺳﻪ دوره ﻻزم اﻟﺘﻌﻠﻴﻢ د) ﺑﻪ ﺳﻪ دوره )6-3-3)
12 - ﭘﻴﻮﺳﺘﮕﻲ در ﺗﺪوﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﻣﻴﺎن ﻣﺪت و ﻛﻮﺗﺎه ﻣﺪت ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻛﺪام ﻳﻚ از ﻣﺮاﺣﻞ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﻴﺮد ؟
اﻟﻒ) ﺑﺎزﻧﮕﺮی و ﺑﺎزﺳﺎزی ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ ب) ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻛﺮدن اﺣﻜﺎم ﺳﻨﺪ
ج) ﻃﺮاﺣﻲ ، ﺗﺪوﻳﻦ واﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ د) ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی دوﻟﺘﻲ و ﻏﻴﺮدوﻟﺘﻲ
13 - اﺳﺘﻔﺎده
از ﺷﺒﻜﻪ ﻣﻠﻲ اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ، ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ و ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎی ﺑﺮون ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻪ وﻳﮋه ﻣﺴﺎﺟﺪ
ﺑﺮای ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻛﺪامﻣﻌﺮﻓﺖ اﻟﻬﻲ اﺳﺖ ؟
اﻟﻒ) اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ب) اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ ﻣﻌﺎد ج) اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ وﻻﻳﺖ د) همه موارد 14 - ﺗﻮﺳﻌﻪ
ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎ و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﻳﻬﺎی آﻣﻮزﺷﻲ و ﭘﺮورﺷﻲ در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻣﻨﺠﺮﺑﻪ ﭼﻪ دﺳﺘﺎوردی ﻣﻲ ﮔﺮدد ؟
اﻟﻒ) ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎل و ﺳﺎزﻧﺪه در ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ و ﻣﻨﻄﻘﻪ ای
ب) ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎل ﻣﻌﻠﻤﻴﻦ
ج) ﺣﻀﻮر در ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﺮون ﻣﻨﻄﻘﻪ ای
د) ﺣﻀﻮر
ﻓﻌﺎل داﻧﺶ آﻣﻮزان
15- در ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ، اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﺨﺸﻲ
در ﺗﺄﻣﻴﻦ و ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﺮای ﻛﺪام ﻣﻘﻄﻊ ﻟﺤﺎظ ﺷﺪه اﺳﺖ ؟
اﻟﻒ ) ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ اول ب ) اﺑﺘﺪاﻳﻲ ج ) ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ دوم د ) دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ
16- اﺳﺎس ﻃﺮاﺣﻲ ، ﺗﺪوﻳﻦ واﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ ﻣﻠﻲ ﭼﻴﺴﺖ؟
اﻟﻒ) اﺳﻨﺎد ﺗﺤﻮل راﻫﺒﺮدی
ب) ﺑﺎزﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی درﺳﻲ ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺎﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺗﻔﺎوﺗﻬﺎی ﻓﺮدی
ج) ﺑﺎزﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی درﺳﻲ ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺎﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺑﻬـﺮه ﮔﻴـﺮی ازﺗﺠﻬﻴـﺰات
وﻓﻨﺎورﻳﻬـﺎی ﻧـﻮﻳﻦ آﻣﻮزﺷـﻲ وﺗﺮﺑﻴﺘـﻲ
درراﺳﺘﺎی اﻫﺪاف
د) ﻫﻤﻪ ﻣﻮارد
17 - ﺗﺪوﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ی ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺧﺎﻧﻮاده و ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ
ﭼﻪ ﻣﻨﺎﻓﻌﻲ دارد؟
اﻟﻒ) ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ب) ﺗﺤﻘﻖ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان
ج) ﭘﺎﻳﺪاری ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ د) اﻟﻒ و ب
18- ﺑﺮ اﺳﺎس
ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﺗﻌﻤﻴﻢ دوره ی ﭘﻴﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﭼﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﻲ ﺑﺎﻳﺪ اﻧﺠﺎم ﺷﻮد؟
اﻟﻒ) آﻣﻮزشﻫﺎی ﻗﺮآﻧﻲ ب) آﻣﻮزشﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ
ج) آﻣﻮزشﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪای و آﻳﻴﻦ
و رﺳﻮم د) ﻣﻮارد اﻟﻒ و ب
19- در راﺳﺘﺎی
ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻧﻘﺶ ﺷﻮراﻫﺎی آﻣﻮزش و ﭘﺮورش درﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﭼﻪ راﻫﻜﺎری اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) اﺻﻼح ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﻮﺟﻮد
ب) ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮدن ﺗﺴﻬﻴﻼت و اﻣﺘﻴﺎزات ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﻋﻀﺎی ﺷﻮرا
ج) اﻳﺠﺎد ﺳﺎز و ﻛﺎر ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺑﺮای اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﺸﺎرﻛﺖ اوﻟﻴﻪ
د) ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎزی ﻧﻈﺎم ﭘﺮداﺧﺖ
ﻫﺎ
20- ﻛﺪام ﻳﻚ از ﻣﻮاردزﻳﺮﺟﺰو راهﻛﺎرﻫﺎی ﺗﻐﻴﻴﺮوﻧﻮآوری درﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ
وﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﻨﺪﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟
اﻟﻒ) اﻳﺠﺎد ﺷﺒﻜﻪ ی ﭘﮋوﻫﺸﻲ ﻓﻌﺎل و ﻓﺮاﮔﻴﺮ در درون ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ
ب) اﺻﻼح و ﺑﻪ روز آوری روﺷﻬﺎی ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ
ج) ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺿﺮﻳﺐ ﻧﻔﻮذ ﺷﺒﻜﻪ ﻣﻠﻲ اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ) اﻳﻨﺘﺮاﻧﺖ)
د) اﻳﺠﺎد ﺗﻨﻮع، ﻓﺮﺻﺘﻬﺎی ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ در ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزﺷﻲ
و ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ
21 - ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎی ﺟﺎﻳﮕﺎه و
اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ و ﻛﺎرآﻣﺪی ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ در ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻛﺪام راﻫﻜﺎر زﻳﺮ
ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) ﺟﺬب و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﻣﺴﺘﻌﺪ ب) داﻧﺶ اﻓﺰاﻳﻲ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻣﻌﻠﻤﺎن
ج) ﺗﺪوﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻠﻮم
اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻬﺎن ﺑﻴﻨﻲ اﺳﻼﻣﻲ
د) ﻫﻤﻪ ﻣﻮارد
22 - ﻃﺒﻖ ﺑﻨﺪ ﺗﺄﻣﻴﻦ و ﺑﺴﻂ
ﻋﺪاﻟﺖ در ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ ، ﭼﻨﺪ درﺻﺪ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎ و ﻫﻨﺮﻫﺎ اﺧﺘﺼﺎص ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ؟
اﻟﻒ) 10 ﺗﺎ 20 درﺻﺪ ب) 20 تا 30 درصد ج) 15 تا 25 درصد د)تا40 درصد23- اﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪن درس ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﺳﻠﻮک ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺧﺎﻧﻮاده ﺑﻪ ﺟﺪول ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ی درﺳﻲ
ﻛﺪام دوره اﻟﺰاﻣﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟
اﻟﻒ) دوره اﺑﺘﺪاﻳﻲ ب) ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ
ج) ﭘﻴﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﻲ د) داﻧﺸﮕﺎه
24- ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ، درﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎزی ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ ، آﻣﻮزﺷﻲ
وﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﺑﺎﻧﻴﺎزﻫﺎی وﻳﮋه
وﺗﻔـﺎوت ﻫﺎی ﺟﻨﺴﻴﺘﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان ، ﭼﻪ ﻣﻮاردی ﻣﻮرد ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟
اﻟﻒ) اﻟﺰاﻣﺎت ﻧﻬﺎدﻳﻨﻪ ﺳﺎزی
ﻓﺮﻫﻨﮓ اﻳﻤﺎﻧﻲ وﻋﻔﺎف وﭘﻮﺷﺶ ورﻋﺎﻳﺖ اﺣﻜﺎم ﻣﺤﺮﻣﻴﺖ درﻣﺤﻴﻂ
ب) اﻫﺘﻤﺎم ﺑﻪ ﻃﺮاﺣﻲ ، ﺳﺎﺧﺖ وﺗﺠﻬﻴﺰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻤﺎزﺧﺎﻧﻪ
ج) ﻃﺮاﺣﻲ وﺳﺎﺧﺖ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎاﻗﺘﻀﺎﺋﺎت ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ
د) اﻫﺘﻤﺎم ﺑﻪ ﻃﺮاﺣﻲ ، ﺳﺎﺧﺖ وﺗﺠﻬﻴﺰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ
25- اﺧﺘﺼﺎص اﻋﺘﺒﺎرات ﺧﺎص ﺑﺮای ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎی ﭘﮋوﻫﺸﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﻛﺪام ﻫﺪف ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل
ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﻗﻴﺪ ﺷﺪه اﺳﺖ؟
اﻟﻒ )ﺑﺎز ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎ و ﺑﺎز ﺗﻨﻈﻴﻢ اﺻﻮل ﺣﺎﻛﻢ
ب)اﻳﺠﺎد وﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎزی ﻓﻀﺎی ﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ
ج) ﺗﺎﻣﻴﻦ و ﺑﺴﻂ ﻋﺪاﻟﺖ در ﺑﺮﺧﻮرداری از ﻓﺮﺻﺘﻬﺎی ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ
د) ﺗﻨﻮع ﺑﺨﺸﻲ در اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت آﻣﻮزﺷﻲ
26- ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ " راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻠﻢ و داﻧﺶ آﻣﻮز" ﺑﺮﭼﻪ
اﺻﻠﻲ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺷﺪه اﺳﺖ؟
اﻟﻒ ) داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﺤﻮری ب)ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺤﻮری
ج) آﻣﺎده ﺳﺎزی ﺑﻨﻴﻪ ﻋﻠﻤﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان
د) ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﻪ آﻣﻮزش
وﭘﺮورش
27 - در ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل،ﺑﺮارﺗﻘﺎی
ﻣﻨﺰﻟﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ وﺟﺎﻳﮕﺎه ﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻛﺪام اﺻﻞ اﺷﺎره ﺷﺪه اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) ﻧﻘﺶ اﻟﮕﻮﻳﻲ و ﺟﺎﻳﮕﺎه
ﻣﻌﻠﻢ ب) ﮔﺮاﻣﻴﺪاﺷﺖ ﻣﻌﻠﻢ
ج) ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺪارس د) ﻧﺎﻣﮕﺬاری ﻣﺪارس ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﻴﺮﻳﻦ
28- ﺣﻀﻮرﻧﻈﺎم ﻣﻨﺪ واﺛﺮﺑﺨﺶ روﺣﺎﻧﻴﻮن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪوﻣﺒﻠﻐﺎن ﻣﺬﻫﺒﻲ دراﻣﻮر ﻣﺪرﺳﻪ
ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻛﺪام ﻫﺪف زﻳﺮﻣﻲ ﺷﻮد؟
اﻟﻒ) اﻓﺰاﻳﺶ ﻧﻘﺶ ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان
ﻳﻜﻲ از ﻛﺎﻧﻮﻧﻬﺎ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻣﺤﻠﻲ
ب) ﺗﻨﻮع ﺑﺨﺶ ﻣﺤﻴﻂ ﻳﺎدﮔﻴﺮی
ج) ﺑﺴﻂ و ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷﻲ
د) ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺑﻨﻴﺎن ﺧﺎﻧﻮاده
29 - ﺗﺮﺑﻴﺖ اﻧﺴﺎن ﻫﺎی
ﻣﻮﺣﺪ ، ﻣﻮﻣﻦ ، ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻪ ﻣﻌﺎد و ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻫﺎ ﺟﺰو ﻛﺪام اﻫﺪاف ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ؟
اﻟﻒ ) اﻫﺪاف ﻛﻼن ب) راﻫﺒﺮد ﻫﺎی ﻛﻼن
ج ) اﻫﺪاف ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ د ) ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز
اﻟﻒ) ﻫﻤﺮاﻫﻲ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﻣﻘﻄﻊ اﺑﺘﺪاﻳﻲ
ب) ﻫﻤﺮاﻫﻲ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ
ج) ﻫﻤﺮاﻫﻲ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﭘﺎﻳﻪ ﭼﻬﺎرم و ﭘﻨﺠﻢ اﺑﺘﺪاﻳﻲ
د) ﻫﻤﺮاﻫﻲ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ
31 -ﺳﻴﺎﺳﺖ ﮔﺬاری وﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮی ﻛﻼن درﻓﺮاﻳﻨﺪﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدی ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ
ﺑﺮﻋﻬﺪه ی ﭼﻪ ﺷﻮراﻳﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟
اﻟﻒ) ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ اﻧﻘﻼب ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ب)ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش
ج) ﺷﻮرای ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬاری د) اﻟﻒ و ب
32 -ﮔﺰارش ﻧﺤﻮه و ﻣﻴﺰان
ﻫﻤﻜﺎری دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎ ، ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻴﻖ اﻫﺪاف ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺗﻮﺳﻂ
وزﻳﺮ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﻪ ﭼﻪ ﻧﻬﺎدی اراﺋﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ؟
اﻟﻒ) ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ اﻧﻘﻼب ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ
ب) ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ج) ﺷﻮرای ﻧﮕﻬﺒﺎن
د) ﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم
33- راﻫﻜﺎر اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺳﻨﺪﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﭘﺮورش ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺳﺘﻘﺮار ﻧﻈﺎم ارزﺷﻴﺎﺑﻲ وﺗـﻀﻤﻴﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ درﺗﻌﻠﻴﻢ وﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻛﺪام اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) اﻳﺠﺎدﻧﻈﺎم رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﻣﺪارس وﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش وﭘﺮورش
ب) اﺻﻼح وﺑﺎزﻧﮕﺮی ﺳﺎﺧﺘﺎردوره ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ اﻧﻘﻼب ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ
ج) ﺗﺤﻮل درﺳﺎﺧﺘﺎر وﻣﺪﻳﺮﻳﺖ زﻣﺎن آﻣﻮزش درﻣﺪارس
د) ﺑﺎزﻃﺮاﺣﻲ وﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﺗﻘﻮﻳﻢ ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﺎرﻋﺎﻳﺖ اﻧﻌﻄﺎف وﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻂ اﻗﻠﻴﻤﻲ ﺑﺎﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎزی ﺗﻌﻄﻴﻼت
34- ﺑﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺎدی و ﻣﻌﻨﻮی از ﻛﺮﺳﻲ ﻫﺎی ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﺮدازی در ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ و روش ﻫﺎی ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ، ﻛﺪام ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻬﻢ ﺣﺎﺻﻞ ﻣﻲ ﮔﺮدد؟
اﻟﻒ) ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﻧﻮآوری در ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﺎ روﻳﻜﺮد ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺑﺨﺶ، ﭘﻮﻳﺎ و ﺑﺎﻟﻨﺪه
ب) ارﺗﻘﺎی ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺎ ﺗﻜﻴﻪ ﺑﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻫﻮﺷﻤﻨﺪاﻧﻪ از ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﻧﻮﻳﻦ
ج) ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﭘﮋوﻫﺶ و ﻧﻮآوری، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﺮدازی و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزی ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﺑﻮﻣﻲ
د) ﺑﺮﻗﺮاری
اﻟﮕﻮی ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﺗﺎﻣﻴﻦ رﻓﺎه ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ در ﺧﻮر ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎن
35- ﺗﺤﻘﻖ ارزش ﻫﺎ و آرﻣﺎن ﻫﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﻲ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻲ ﻣﺴﺘﻠﺰم ﺗﻼش در ﺑﻌﺪ
.......... اﺳﺖ.
اﻟﻒ) ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ب)ﻋﻠﻤﻲ
ج) اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ د)ﻫﻤﻪ ﻣﻮارد
36- ﻋﻠﺖ ﺗﺪوﻳﻦ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﭼﻴﺴﺖ ؟
اﻟﻒ) ﻧﻈﺎم ﻓﻌﻠﻲ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎی ﺟﺪی روﺑﺮو اﺳﺖ.
ب) ﻧﻈﺎم ﻓﻌﻠﻲ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﺗﺤﻮﻻت ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ
ج) ﻧﻈﺎم ﻓﻌﻠﻲ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ
د) ﻫﻤﻪ ﻣﻮارد
37- ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﻨﺪﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش وﭘﺮورش،دراﻳﺠﺎدﻧﻈﺎم ارزﻳﺎﺑﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﭼﻪ ﻣﻮاردی ﻣﺪﻧﻈﺮﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟
اﻟﻒ) ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎی اﺧﻼﻗﻲ ، اﻋﺘﻘﺎدی
ب) ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﻲ وارزﺷﻴﺎﺑﻲ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎﻣﺒﺎﻧﻲ واﻫﺪاف ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ آﻣﻮزش وﭘﺮورش
ج) ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎی اﻧﻘﻼﺑﻲ وﺣﺮﻓﻪ ای د) ﻫﻤﻪ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎ
38- ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﺮﻣﻴﻢ ﺳﻨﺪ
ﺗﺤﻮل راﻫﺒﺮدی ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺧﻮاﻫﺪ رﺳﻴﺪ؟
اﻟﻒ) در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ
5 ﺳﺎﻟﻪ ب) در
ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ 4 ﺳﺎﻟﻪ
ج) در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ 6 ﺳﺎﻟﻪ د) ﭘﺲ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ
39 - ﻛﺪاﻣﻴﻚ از راﻫﺒﺮدﻫﺎ ﺗﻤﺎم اﻫﺪاف ﻛﻼن را درﺑﺮﻣﻴﮕﻴﺮد؟
اﻟﻒ) اﺳﺘﻘﺮار ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻴﻢ و ﺗﺮﺑﻴﺖ رﺳﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ
ب) ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﻌﻤﻴﻖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘﮋوﻫﺶ و ارزﺷﻴﺎﺑﻲ
ج) ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻧﻬﺎدﻳﻨﻪ ﻛﺮدن ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷﻲ و ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﺸﻮر
د) اﺳﺘﻘﺮار ﻧﻈﺎم ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺛﺮﺑﺨﺶ، ﻛﺎرآﻣﺪ
40 - ﺗﺪوﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی
ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻻزم در راﺳﺘﺎی ﺗﺮوﻳﺞ، ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﺗﺤﻜﻴﻢ ﻓﻀﺎﻳﻞ اﺧﻼﻗﻲ در ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ
ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﭼﻪ ﻋﻮاﻣﻠﻲ اﻣﻜﺎن ﭘﺬﻳﺮ اﺳﺖ؟
اﻟﻒ) اوﻟﻮﻳﺖ ﻛﺮاﻣﺖ، ﻋﺰت ﻧﻔﺲ، ﺣﻴﺎ
و ﻋﻔﺖ در ﺗﻤﺎم دوره ﻫﺎی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ
ب) دوﺳﺘﻲ و دوﺳﺘﻴﺎﺑﻲ و ﭘﺮورش ﺻﺤﻴﺢ داﻧﺶ آﻣﻮز
ج) اﻟﮕﻮﺳﺎزی و ﭘﺮورش ﺻﺤﻴﺢ ﻣﺮﺑﻲ
د) زﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎزی ﺑﺮای اﺳﺘﻘﺮار دوﻟﺖ ﻋﺪل ﻣﻬﺪوی)ﻋﺞ)
سری سوم نمونه سوالات آزمون برنامه درسی ملی ایران
|
|
۱ |
کدامیک
از فعالیت ها جزء زمان رسمی کلاسی به شمار می آید ؟ |
۲ |
براساس
سند تحول بنیادین ، وزارت آموزش و پرورش ماموریت دارد که به کدام دوره تحصیلی
بپردازد ؟ |
۳ |
کدام
عنوان به حوزه های یادگیری اضافه شده است ؟ |
۴ |
گسترش
مبانی ارزشهای اسلامی جزء کدامیک از ارزشها می باشد ؟ |
۵ |
"یادگیریهایی که همه خروجی های آ.پ باید به
گونه ای به آن ها دست یابند " دلالت بر کدام گزینه دارد ؟ |
۶ |
منظور از
محیط یادگیری در برنامه درسی ملی چیست ؟ |
۷ |
کدامیک
از موارد زیر رویکرد برنامه درسی ملی است ؟ |
۸ |
بستر اصلی برای تسهیل فرآیند تعلیم
و تربیت جهت دستیابی به اهداف برنامه درسی ملی تعریف کدام گزینه است ؟ |
۹ |
کدام
مورد جزء چهار عرصه ارتباطی الگوی هدف گذاری نیست ؟ |
۱۰ |
سندی که نقشه کلان یاددهی و یادگیری را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش تبیین و تعیین می کند چه نام دارد ؟ الگوی هدف
گذاری |
۱۱ |
حکمت
نتیجه ترکیب کدام عناصر است ؟ |
۱۲ |
مقدم
شمردن تزکیه بر تعلیم و غنی سازی محیط تربیتی و یادگیری بر کدام اصل حاکم بر
برنامه های درسی و تربیتی اشاره دارد ؟ |
۱۳ |
پایین
ترین سطح اهداف برنامه درسی ملی کدام است ؟ |
۱۴ |
مسئولیت
خلق موقعیت های تربیتی و آموزشی ، انطباق ، اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی و
تربیتی در سطح مدرسه بر عهده چه کسی است ؟ |
۱۵ |
تربیت
انسانهای موحد ، مومن ، معتقد به معاد و متعهد به مسئولیت ها جزء کدام اهداف می
باشد ؟ |
۱۶ |
– تعلیم وتربیت بر اساس سند تحول
بنیادین باید تحقق بخش کدام موضوع باشد ؟ |
۱۷ |
ارزشیابی
پیشرفت تحصیلی باید به عنوان بخش جدایی ناپذیر از کدام فرآیند تلقی شود
؟ |
۱۸ |
علت
تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست ؟ |
۱۹ |
کدام
حوزه یادگیری سبب ارتقای هویت ملی متربی می شود
؟ |
۲۰ |
در میان
عناصر پنج گانه الگوی هدف گذاری کدام عنصر مهمترین و محوری ترین جایگاه را دارد
؟ |
سوالات برنامه درسی ملی دوره ابتدایی
1- دو گام اساسی در تحول کدامند ؟
الف – نقشه ی تحول و تطبیق ب – نقشه ی تحول ، هماهنگی عوامل
ج- نقشه ی تحول فلسفه ی تربیت د –
الف و ج
2-منظور از اهداف غایی در تربیت کدامند ؟
الف – قرب الهی ب- حیات طیبه ج – خداشناسی د- الف و ب
3- تفکر
و تعقل ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق پنج عنصر ....... هستند.
الف – اهداف غایی ب – اهداف کلی
ج – اهداف اهداف تفصیلی د
اهداف جزئی
4-کدام
گزینه از اصول حاکم بر برنامه ی درسی و تربیت است ؟
الف – اصل توجه به تفاوت ها
ب – اصل خود یادگیری مادام
العمر
ج – اصل مشارکت و تعامل د – همه ی موارد
5-در مرکز نمودار دایره ای
اهداف کدام یک از عناصر پنجگانه قرار می گیرد ؟
الف – تفکر و تعقل ب – ایمان و باور ج – اخلاق د – علم
6-سندی است که نقشه ی کلان
برنامه ی درسی و چارچوب
نظام برنامهریزی درسی کشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و
پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین می نماید.
الف – تحول بنیادین ب – برنامه ی درسی ملی ج – نظام آموزش و پرورش د – الف و ج
7-کدام گزینه «روح حاکم» بر همه ی عناصر برنامه و «جهتگیری
کلی» آن برنامه را نشان میدهد ؟
الف - اصول برنامه ی درسی ملی ب-
محتوای برنامه ی درسی ملی
ج – رویکرد برنامه ی درسی ملی د-
مبنای برنامه ی درسی ملی
8- کدام گزینه از اهداف تولید برنامه درسی ملی نمی باشد ؟
الف - تعیین اصول، سیاستها و
فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی
ب- تعیین منطق، جهتگیریها و ابعاد تعداد محدودی از حوزههای یادگیری
ج - تعیین اصول، سیاستها و
فرایند اجرای برنامه درسی
د- تعیین اصول و سیاستهای ناظر
بر مواد و منابع آموزشی
9-تحولی عمیق وریشه ای همه جانبه ،نظام مند
،آینده پژوهانه مبتنی بر آموزه های وحیانی ومعارف اسلامی کدام است ؟
الف –
نظام آموزش و پرورش ب – برنامه ی درسی
ملی ج – تحول بنیادین
د – سند ملی
10- فرایند تعلیم و تربیت شامل کدام موارد
است ؟
الف – اعتقادی و عبادی ب- نظری و عملی ج- اجتماعی و عملی د – سیاسی و نظری
11- کدام یک از موارد ریر انسان را به گناه فرا می خواند ؟
الف – نفس لوامه ب- نفس مطمئنه ج – نفس اماره ج – همه ی موارد
12- کدام گزینه ازمنابع اسناد قانونی بالادستی نمی باشد ؟
الف - سند چشم انداز بیست ساله کشور
ب - سیاست های کلی تحول نظام آموزشی مصوب
مجمع تشخیص مصلحت
ج - نقشه جامع علمی کشور
د - اسناد و یافته های
علمی و پژوهشی موجود
13- فعالیت هایی که ترجیحاَ خارج از کلاس و مدرسه انجام می گیرد
فعالیت های ................. می نامند .
الف – رسمی و غیر رسمی ب – رسمی
کلاسی ج – رسمی غیر کلاسی د –
همه ی موارد
14- از رویکردهای تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی
کدام گزینه درست است ؟
الف – پویا ب- بالنده ج – تعالی بخش د – همه ی موارد
15- کدام یک به معنای قدرت تجزیه و تحلیل است ؟
الف – تعلیم ب –
حکمت ج – تعقل د – علم
16- زمان تربیت دو نوع است ......... و ........
الف – رسمی ، غیر رسمی ب – کلاسی ،غیر کلاسی ج – کلاسی ، رسمی د – غیررسمی ،غیر کلاسی
17- بجز علوم و ریاضی چند حوزه ی دیگر یادگیری داریم ؟
الف – 8 ب – 9 ج – 10 د – 11
18- مهارت های عملی برای اداره ی زندگی کدام است ؟
الف – عمل ب – کار و فناوری ج – علم د – همه ی موارد
19- کدام گزینه از عوامل و ایجاد تحول در نظام
آموزش و پرورش می باشد ؟
الف - ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح
ملی و جهانی
ب - کهنگی و عدم به روزآوری ساختارها
،روندها و فرایندها
ج - پایین بودن نرخ بهره وری و اثر بخشی
د – همه ی موارد
20- کدام یک از گزینه های زیراز الزامات اجرایی
تحول بنیادین در آموزش و پرورش نمی باشد ؟
الف - تدوین برنامه های میان مدت و دراز مدت (پنج ساله- یکساله)
ب – عدم گسترش فرهنگ تحول خواهی
ج - تربیت نیروهای کارآمد و باورمند به تحول
د - تأمین، امکانات ومنابع موردنیاز
21- در اصول حاکم بر انتخاب راهبردها ی یاددهی –یادگیری به چه مواردی باید
توجه شود ؟
الف – جامعه ، خود یادگیرنده ،خانواده ب – فقط جامعه ج – خانواده د – ب و ج
22- راهبردهای آموزشی کدامند ؟
الف – آموزش مستقسم و غیر مستقیم ب – آموزش رسمی و غیر رسمی
ج – تعاملی و تجربی د – الف و ج
23- کدام گزینه نادرست است ؟
الف – معلم در وضع مطلوب مربی،اسوه و تسهیل کننده یادگیری است .
ب – فراگیر در وضع مطلوب فعال،تربیت جو و مشارکت پذیر است .
ج- مدرسه در وضع موجود محل کسب
تجربه های تربیتی محله وکانون تربیتی محله است .
د – خانواده در وضع موجود تامین بخشی از منابع مالی
را بر عهده دارد .
24- در فلسفه ی تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران ، کدام گزینه از مبانی
هستی شناسی می باشد ؟
الف - خداوند مبدا، مالک ،مدبر و رب همه ی جهان
ب - دگرگونی و حرکت مداوم جهان طبیعت
ج – الف و ب
د - عدالت اساسی ترین ارزش اجتماعی
25- اهداف کلان آموزش و پرورش کدام است ؟
الف – تربیت انسانی موحد ب – ارتقای
نظام تعلیم و تربیت
ج – افزایش مشارکت همگانی د – همه ی موارد
26- .......... برآیند مجموعه ای
از بینش ها، باورها،گرایش ها، اعمال و صفات آدمی است.
الف– اخلاق ب
– تربیت ج – هویت د – همه ی موارد
27- برنامه درسی ملی پاسخ کدام پرسش فلسفه ی تعلیم و تربیت را می دهد ؟
الف – چیستی تعلیم و تربیت ب – چگونگی تعلیم و تربیت ج – چرایی تعلیم و تربیت د – همه ی موارد
28- مهم ترین بخش برنامه ی درسی کدام است ؟
الف – محتوا ب – اجرا ج – اهداف
د – ارزشیابی
29- مدیر لازم است چه مهارت هایی داشته باشد تا بتواند سبک های یادگیری را
به کار گیرد ؟
الف – استفاده از روش های مختلف رهبری ب- تشخیص نیازهای افراد تحت
مدیریتی
ج – توافق با افراد زیر دست د – همه ی موارد
30- کدام گزینه نادرست است ؟
الف – نظام آفرینش به طبیعت خلاصه نمی شود .
ب – جهان طبیعت و همه ی واقعیت
های آن محدود ، پایان پذیر و فنا شدنی نیستند .
ج – نظام آفرینش فعل و آیت خداوند است .
د – نظام آفرینش دارای مراتب شهود و غیب است .
31- "کشف جهان به عنوان فعل خداوند ، خود آگاهی ، فرهنگ و هویت
" صلاحیت ها و یادگیری های مشترک کدام عنصر از عناصر پنچگانه
می باشند ؟
الف – علم ب – ایمان و
باور ج – تفکر و
تعقل د – اخلاق
32- این که "علم انسان مراتب و سطوح مختلف دارد" جزء کدام یک از
مبانی فلسفی – علمی است ؟
الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی دین شناختی ج – مبانی هستی شناختی د - مبانی ارزش شناختی
33- این که "برنامه ی درسی ملی به دنبال ایجاد رابطه ی تعاملی با
جامعه و استعلای فردی و اجتماعی است " جزء کدام مبانی از مبانی فلسفی – علمی
است ؟
الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی جامعه شناختی ج –
مبانی روان شناختی د – مبانی دین شناختی
34- در مورد آسیب شناسی ساختار موجود (1+3+3+5) کدام مورد از معایب این
ساختار است ؟
الف - ناکارآمدی دوره پیش دانشگاهی و ازبین رفتن فلسفه ی وجودی آن
ب- ضعف کارایی دوره راهنمایی تحصیلی در تحقق اهداف دوره
ج -عدم تناسب با مراحل رشد و یادگیری و ویژگی ها و شرایط سنی و روانی دانش آموزان
د – همه ی موارد
35- کدام یک از گزینه های زیر از پیش فرض های راهبردی یاددهی – یادگیری
تلقی نسبت به معلم و مربی نیست ؟
الف - الگو و اسوه اخلاقی ، معنوی و علمی
متربی است .
ب – برنامه ریز درسی و تربیتی است .
ج – رهبر آموزشی و تربیتی است .
د –یک پژوهشگر آموزشی و پرورشی است .
36- کدام گزینه از اصول تولید مواد و رسانه های یادگیری می باشد ؟
الف – بومی گرایی ب – خلاقیت و
نو آوری ج – چند منظوره
بودن د – همه ی موارد
سوالات جدید در صفحات بعدی+دانلود سوالات
اگر شما دوستان نبودید......
از زحمات شما کمال تشکر را دارم
ba salam baraye dadan azmon bayad be che site beravim manon misham age komak konin mamnon
دوست عزیز برای ثبت نام و آزمون به "سامانه ضمن خدمت فرهنگیان" لینک اش در گروه پیوند های روزانه همین وب قرار دارد با تشکر
از زحمات شما کمال تشکر را دارم
ممنون از اینکه به فکر همکارا هستین
خداوند یار و یاورتان ،سلامتی دستمزدتان ،سربلندی حقتان باد ان شاءا...
لطفا دانلود یا کپی برای سوالات بذارین تابه همکارانی کهفاقد امکانات دسترسی می باشند اطلاع رسانی شود
ا سپاس فراوان واقعا سایت عالی هست
لطفا نمونه سوالات انلاین دوره برنامه درسی ملی را زیادتر کنید
اگه ممکنه تا شنبه سوال جدید بذارین.ممنون ومتشکر
سلام با تشکر از شها همکار عزیز به نظر می رسد بسیاری از این سوالات از جزوه ای که تهیه شده نمی باشد مخصوصا 40 سوال اولی لطفا راهنمایی کنید که جواب آنها را از کجا پیدا کرده اید؟
با سلام خدمت همکار محترم این سری از سوالات مربوط میشه به دوره برنامه درسی ملی ابتدایی. با تشکر
با سلام خدمت مهندس از بابت سوالات ضمن خدمت ممنونیم
باتشکر از مساعدت و یاریتان لطفاً اگر سوالات دیگری هم دارید در سایت بگذارید .
با سپاس فراوان واقعا سایت عالی هست
لطفا نمونه سوالات انلاین دوره برنامه درسی ملی را زیادتر کنید
خیلی ممنون هستم از شما
واقعا خسته نباشید از اینکه مارا با سوالات برنامه درسی آشنا کردید خیلی ممنون می شوم
سوالاتی که درسایت گذاشته اید در سطح عالی هستند واقعا دستتان درد نکند
خیلی از لطفتان تشکر می کنم واقعا خیلی زحمت می کشید
با سپاس فراوان
اگر سولا ت زیادی در سایت بگذارید از لطفتان ممنون می شوم