.

.

خطر استفاده لامپ های LED برای سلامتی

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند وجود لامپ‌های LED در خانه یا محل کار می‌تواند سبب آسیب بازگشت ناپذیر به چشم‌ها و بروز نوعی وضعیت خاص بینایی در افراد شود.
ادامه مطلب ...

دانستنی های مفید علمی،آموزشی برای زندگی بهتر

کبودی‌هایی که خبر از کمبود ویتامین c می‌دهند

مصرف ناکافی ویتامین C می‌تواند کبود شدن راحت بدن و همچنین افزایش خونریزی از لثه‌ها و روند کند بهبودی را موجب شود، با مصرف فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم کیل، فلفل چیلی قرمز، سبزی‌های برگدار تیره، بروکلی، جوانه بروکسل و گوجه فرنگی می‌توانید مقادیر فراوان از ویتامین C را دریافت کنید.
ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین شیوه‌های جاسوسی در دنیا

اخیرا یک نهنگ سفید در آب‌های نروژ مشاهده شده که کمربندی روی پشتش داشته که گفته می‌شود مخصوص نصب دوربین‌های فیلمبرداری گوپرو بوده است؛ بر روی گیره این کمربند کلماتی به روسی نوشته شده بود و همین امر مقامات نروژی را بر آن داشت تا احتمال استفاده روس‌ها از این نهنگ برای جاسوسی را مطرح کنند.

ادامه مطلب ...

نمونه سوالات دوره حمایت از کالای ایرانی

-  از نظر مقام معظم رهبری مصرف کالای خارجی در صورتی که موجب تضعیف کالای داخلی شود، چه حکمی دارد؟          جایز نیست.

- از نظر مقام معظم رهبری از چه طریقی کار های ما در اقتصاد داخلی اصلاح می شود ؟          تعصب و حمایت از کالای ایرانی

- از منظر امام صادق)ع( در حوزه اقتصادی کدام مورد مقدم است؟      امنیت اقتصادی

ادامه مطلب ...

اسکوتر برقی گمشده‌ها را به منزل می‌رساند

دو شرکت چینی و انگلیسی با همکاری یکدیگر اسکوتر برقی هوشمندی را تولید کرده اند که پال نام دارد و می‌تواند افرادی که آدرس منزلشان را فراموش کرده اند را به سرعت به مقصد برساند.

ادامه مطلب ...

راهنمای خرید "عینک آفتابی" مناسب

شکی نیست که ظاهر و مد نقش بسیار مهمی در انتخاب یک عینک آفتابی دارد، اما مهم‌تر از زیبایی وظیفه عینک‌های آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید است.

ادامه مطلب ...

دانستنی های مفید علمی،آموزشی برای زندگی بهتر

بر خلاف باور عموم تشخیص قارچ سمی از غیر سمی کار ساده‌ای نیست و تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، مزه، قوام یا محل رویش توسط افراد عادی شناسایی می‌شود، از این رو نباید به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع سمی از انواع غیر سمی قارچ توجه کنید. مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نیز نشان دهنده غیرسمی بودن آن‌ها برای انسان نیست.

ادامه مطلب ...