.

.

درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای

در این  درس  مروری  بر 5 پرسش کلیدی که هر مخاطب فعال در برخورد با هر پیام رسانه ای  که در ابتدای کتاب (درس 3) مطرح شده بود ،  دوباره مطرح نموده است .
سوال: هدف از تکرار  دوباره ی 5 پرسش کلید در درس 19 سواد راسانه ای چیست؟
 بعد از گذشت زمان و رسیدن به انتهای کتاب و تکمیل شدن سواد رسانه ای ، دانش آموز بایستی پاسخی جامع و کامل تر نسبت به گذشته به 5 پرسش مطرح شده بدهد. 

در اینجا دانش آموز بایستی به این موضوع پی برده باشده که هر پیام از طرف هر رسانه ای که ارائه می شود  بدون دلیل و بدون هدف نیست
 سوالی که در صفحه 149 می شود مطرح کرد این است که 

پیام های تلویزیونی معمولا در چه قالب هایی ارائه می شوند؟

تصویر صفحه ی 150 درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای نشان می دهد که  مخاطب آنچنان غرق رسانه گریده که اعضای خانواده ی خود را نمی بیند بعبارت دیگر رسانه توجه ما را از محیط اطراف ما پرت نموده و مجذوب خود کرده است.

سوالات کنار همین عکس اینکه ما دراستفاده از وبگاه های علمی تحریم بودیم به این دلیل که سبب رشد و پیشرفت علمی ما می شد اشاره به استفاده صحیح رسانه هم دارد . اما هدف شبکه های فارسی زبان تغییر سبک زندگی ما و القا ارزشهایی ست که مد نظر مدیران و صاحبان این نوع رسانه هاست

تصویر صفحه ی 151 درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای نشان می دهد که دیگر وقت آن رسیده که رسانه ها را خاموش کرده و برنامه ای هم برای زندگی واقعی خود بکنید.  بعبارت دیگر،  از دنیای رسانه ها خارج شده  و به زندگی واقعی خود بپردازید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.