.

.

سالم نگه داشتن پوست صورت

 پوست صورتمان سالم نگهداری داریم

همانطور که ما پیر می شویم، پوست تمام بدن ما هم در حال پیر شدن است، اما نه به اندازه آن بخشی از پوست که در معرضتابش نور خورشید است، که بیشتر شامل پوست صورت، دست ها و بازو ها می شود. آسیب خورشیدی پوست یا photoaging عوارضی مانند خشکی و زبری پوست، کراتوزس (رشد بیش از اندازه پوست)، شلی و افتادگی پوست و چین و چروک دربر دارد. این چین و چروک ها می توانند عمیق باشند یا خطی سطحی باشند که در این صورت می توانید با درمان ها و کرم هایی خاص چین و چروک پوست را رفع کنید.

  

 چگونه از شکل گیری چین و چروک ها جلوگیری کنید.
  • وقتی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرید از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF آن 15 باشد.

  • در برابر افتاب حتما از عینک آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنید.

  • مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب را به صورت روزانه استفاده کنید.

چگونه با چین و چروک پوست مقابله کنیم

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان از آسیب خورشیدی جلوگیری کنید و از سیگار کشیدن هم خودداری کنید.همیشه از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید اگر  قرار است مدت زیادی در برابر نور آفتاب قرار گیرید بهتر است از مرطوب کننده هم استفاده کنید ولی اگر هر روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید مفید است. به خاطر داشته باشید محافظت از پوست در برابر نور خورشید بهترین دفاعی است که می توانید از پوست خود در برابر چین و چروک ها بکنید!

 

انواع ماسک های صورت

ماسک پاک کننده پوست با کیوی

برای پوست چرب یا خشک

مواد لازم برای ساختن ماسک

  • یک کیوی کامل

  • 2 قاشق غذا خوری ماست خالص

  • یک قاشق غذا خوری آب پرتقال

  • یک قاشق غذا خوری زردآلو یا روغن بادام

  • یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی

  • یا قاشق غذا چایخوری پودر بادام زمینی  که به خوبی پودر شده باشد.

  • دو قطره روغن پایه مرکبات مانند پرتقال و غیره

 دستور ساخت ماسک

کیوی را پوست کنده در همزن بریزید آنقدر هم بخورد تا تبدیل به مایع شود. سپس ماست، آب پرتقال، زرد آلو و پودر بادام زمینی را اضافه نمایید. همزن را روشن کنید تا مانند کرم غلیظ شود. اکنون روغن پایه مرکبات را به آن اضافه نمایید باز هم آنها را مخلوط کنید. حال ماسک حاصل را می توانید استفاده کنید. ابتدا دست های خود را به خوبی بشویید. ماسک را به صورت، گردن و بالای سینه بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا پاکسازی انجام شود. سپس آنرا به خوبی با آب بشورید.

ماسک طبیعی برای  سفید کردن پوست

احتمالا در بازار کرم های سفید کننده زیادی دیده اید اما در ترکیب بیشتر آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است که عوارش کوتاه مدت و بلند مدت خود را دارند به همین دلیل در اینجا طرز تهیه یک کرم سفید کننده طبیعی را در اختیار شما قرار می دهیم که برای پوست شما مفید هم باشد.همچنین از این پس سعی می کنیم دستور های محصولات طبیعی را در مقالات آینده یاد بگیر دات کام در اختیار شما قرار دهیم تا رضایت خاطر شما دوستان با محبت فراهم گردد.

 ابتدا یک خیار تازه و شالم برداشته آنرا تمیز بشویید سپس آنرا پوست بکنید و خوب له کنید. سپس آنقدر به آن شیر اضافه کنید که کمی حالت چسبندگی داشته باشد. حال ماسک خود را روی صورت بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی صورت تان بماند. آنگاه می توانید آنرا بشویید و از پوست شاداب خود لذت ببرید. هنگام شستشوی صورت نرمی و شفافیت پوست خود را حس خواهید کرد.

جلوگیری از چین چروک صورت با ماسک موز

موز به عنوان یک داروی ضد چروک ماده ای فوق العاده است. و می توانید به سادگی با کمی موز یک ماسک صورت تهیه کنید.

روش تهیه:

یک چهارم موز را در مقداری آب بخیسانید تا حالت خامه ای پیدا کند. سپس آنرا روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان بماند. بعد از این مدت می توانید صورت خود را با آب گرم بشورید. بلافاصله بعد از شستشو کمی آب سرد به صورت خود بزنید و صورت خود را خشک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.