.

.

میانبرهای جیمیل Gimail

از میان تمام سرویس های میلی ، جیمیل می تواند اولین انتخاب برای ادامه حیات مجازی هر وبگردی از مبتدی تا حرفه ای باشد چرا که می توان از این سرویس دهنده میلی به صورت مبتدی و تنها برای ارسال یک میل ساده گرفته تا استفاده حرفه ای از آن به دلیل وجود آپشن های کاربردی مختلف بهره برد.

gmail10

 

 

یکی از این آپشن ها استفاده از میانبرهای کیبوردی جیمیل است که در ادامه به ۱۰ مورد مهم و پرکاربرد از این میانبرها برای استفاده حرفه ای تر از جیمیل اشاره می شود.البته برای استفاده از این میانبرها ابتدا باید این قابلیت جالب را در جیمیل فعال کنید چرا که به صورت پیش فرض میانبرهای کیبوردی غیر فعال هستند.

برای فعال کردن میانبرهای کیبوردی مسیر زیر را در بخش تنظیمات جیمیل دنبال کنید :

Settings > General > Keyboard Shortcuts

اما ۱۰ میانبر کیبوردی جیمیل به ترتیب زیر هستند:

ارسال یک میل (compose)

با ترکیب کلید های Shift+c  امکان ارسال یک میل در یک پنجره تازه فراهم می شود

اسکرول بین میل های دریافتی

برای اسکرول بین میل های دریافتی در اینباکس جیمیل از کلید های K و J استفاده می کنیم که به ترتیب اسکرول به بالا و اسکرول به پایین را فراهم می کند.

انتخاب یک میل

در صورتی که در حین اسکرول میان میل های دریافتی نیاز به انتخاب یک میل خاص جهت آرشیو، انتقال ، برچسب زنی و … باشد می توان از طریق کلید X میل مورد نظر را از طریق چکباکس به حالت انتخاب درآورده و تغییرات لازم را اعمال کرد.

اسکرول و انتخاب میل های ارسالی و دریافتی از یک شخص

اگر بخواهیم درمیان میل های دریافتی و ارسالی با یک شخص خاص که به صورت یک گفتگوی میلی انجام شده است اسکرول کنیم کافیست به ترتیب از کلید های N و P برای اسکرول به پایین و بالا استفاده کنیم .همچنین برای انتخاب یک میل خاص برای خواندن کامل آن (Expand) کافیست از کلید Enter یا کلید O استفاده کنیم.

آرشیو کردن میل ها

با استفاده از کلید E می توان میل های انتخابی را در جیمیل آرشیو کرد در صورتی که میلی دارای یک برچسب خاصی باشد با زدن کلید E به فولدر برچسب انتخابی انتقال داده می شود.

Reply و Forward  کردن میل ها

برای Reply کردن میل که در واقع همان پاسخ به میل ورودی است، کافیست کلید R را زده و یا در حالت میل گروهی Reply to all کافیست کلید A را بزنیم. برای Forward کردن میل ها نیز کافیست کلید F را بزنیم.

ذخیره کردن میل در Draft

برای ذخیره کردن یک میل در حالتی که یک میل را Compose  میکنیم و یا قصد ارسال جواب یک میل نوشته شده در یک زمان دیگر را داشته باشیم کافیست کلید های ترکیبی Ctrl+S را بزنیم تا میل نوشته شده در Draft ذخیره شود.

پاک کردن یک میل و فرستادن آن به سطل زباله

برای انتقال یک میل به سطل زباله که در واقع پاک کردن یک میل محسوب می شود کافیست # را بزنیم.

برچسب زدن به میل انتخابی

برای برچسب زنی به یک میل کافیست کلید L را زده تا منویی که لیست برچسب های ایجاد شده را نمایش می دهد باز شود و برچسب مورد نظر را روی میل انتخابی بزنیم همچنین می توان در این منو برچسب جدید را ایجاد کرد.در واقع با این کار میل به برچسب مورد نظر انتقال داده می شود.

انتخاب میل به حالت خوانده شده یا خوانده نشده

برای انتخاب میل به صورت خوانده شده کافیست کلید Shift+I را بزنیم و برای انتخاب میل به حالت خوانده نشده کلید های ترکیبی Shift+U را می زنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.