.

.

آیا قادر به دیدن اطلاعات فلش مموریتان نیستید؟

آیا حافظه فلش مموری خود را به سیستمی متصل کرده اید که آلوده به ویروس بوده است و اکنون قادر به دیدن فایلها و پوشه های روی آن نیستید؟ آیا از راه معمول قادر به بازگرداندن حالت قبلی فایلها و پوشه ها نیستید؟ در این صورت این نرم افزار نیاز شما برای تغییر این وضعیت و دسترسی مجدد به اطلاعاتتان است.

به گزارش «تابناک» همواره یک آنتی ویروس به تنهایی از پس ویروسها بر نمی آید. این جمله را باید همیشه به خاطر داشت، زیرا منطق پشت آن این است که گاهی حتی با پاک کردن ویروسها از رایانه با آنتی ویروس، اثرات تخریب ویروسها به شکل نرم افزاری بر روی سیستم عامل و اطلاعات کاربر باقی میماند.

 

نایت اسکین

شاید برای شما نیز بارها پیش آمده باشد که بعد از آنکه حافظه فلش مموری خود را به یک سیستم آلوده متصل کرده اید، فایلها و اطلاعاتتان در آن حافظه به شکل مخفی (Hidden) درآمده و دیگر قادر به تغییر آن نبوده اید. یا اینکه بعد از پاک کردن سیستم خود از یک ویروس خطرناک دیگر سیستم عاملتان راه اندازی نمیشود زیرا در شروع کار آن با یک پیغام خطا مواجه شده و مجبور به راه اندازی مجدد آن شده اید و بدتر از آن با یک صفحه آبی روبرو شدید که اصلا دلتان نمیخواهد راجع به آن صحبت کنید!

قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟
قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟

اینها همه به این دلیلی است که یک ویژگی مهم در آنتی ویروسها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و آن قدرت پاکسازی آن است. پاکسازی سیستم از تمامی آثار ویروسها و تغییراتی که ویروس بر روی نرم افزارها و سیستم عامل به وجود آورده. متاسفانه بسیاری از آنتی ویروسها و شاید بتوان گفت همه آنها قدرت پاکسازی 100 درصدی ندارند و این را با نگاهی به آزمونهای آنها میتوان دریافت.

در اینجا قصد داریم شما را با نرم افزاری کاربردی و رایگان برای برای مقابله با آسیب ویروسها به اطلاعات شما در راستای مخفی کردن آنها آشنا سازیم.

File Attribute Changer: از شر فایلهای مخفی راحت شوید

اگر یک ویروس اقدام به تغییر خواص فایل یا پوشه کرده باشد، معمولا به گونه ای این کار را کرده است که کاربر از روال معمولی قادر به باز گرداندن آن نیست. در این صورت شما به این نرم افزار نیاز خواهید داشت. حجم فایل در حدود 3 مگابایت است. نکته مهم این است که این نرم افزار بعد از نصب هیچ گونه واسط کابری ندارد و تنها از طریق اضافه کردن یک منو به منوی اصلی ویندوز (Shell Menu) که با کلیک راست بر روی فایلها و پوشه ها نمایش داده میشود عمل میکند.

قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟

این نرم افزار رایگان، دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. کاربری بسیار ساده و معطوف بر هدف اصلی تعریف شده: تغییر خواص و ویژگیهای فایلها و پوشه ها حتی اگر ویروسها اقدام به قفل کردن امکان تغییر خواص فایل کرده باشند. البته قبل از آنکه بخواهید اقدام به تغییر خواص فایلها و پوشه های مخفی شده کنید باید قادر به رویت آنها شده باشید.

برای این کار باید در ویندوز اکسپلورر از منوی Tools گزینه Folder Options را انتخاب کنید (اگر قادر به دیدن منوهای ویندوز اکسپلورر نیستید، کلید Alt را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید).

قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟

در پنجره باز شده وارد تب View شوید و در قسمت Hiden Files and Folders ابتدا گزینه Show hidden files, folders and drives را انتخاب کرده و بعد از آن مطمئن شوید که هیچ کدام از سه گزینه پایینی انتخاب نشده باشد.

قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟

دقت کنید که حتما تیک گزینه Hide Protected operating system files انتخاب نشده باشد، زیرا در غیر این صورت قادر نخواهید بود که فایلهایی که ویروسها اقدام به تغییر خواص آنها کرده اند را ببینید.

بعد از آنکه توانستید فایلها و پوشه های مخفی شده را رویت کنید، با کلیک راست بر روی آنها و انتخاب گزینه Change Attributes… از منوی باز شده، پنجره مربوط به نرم افزار باز میشود که در آن قادر خواهید بود بدون هیچ درد سری اقدام به تغییر خواص فایل و برداشت تیک گزینه System و Hidden کنید. دقت کنید که حتما تیک گزینه System را نیز غیر فعال کنید.

قادر به دیدن اطلاعات فلش مموری آلوده‌ به ویروس نیستید؟

به این ترتیب همه فایلها و پوشه های مخفی شده توسط ویروسها به حالت عادی باز گشته و مشکل نمایش آنها در سیستمهای مختلف حل خواهد شد.

یادآوری:

لازم به ذکر است که این عملیات را با دستور در منوی Run نیز می توان انجام داد.کافی است دستور زیر را اجرا کنید!


attrib -h -s /s /d x:[drive name

x نام درایو فاش مموری است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.