.

.

آموزش اتصال تلویزیون هوشمند ال جی به اینترنت از طریق مودم بی سیم دارای رمز

 نایت اسکین

 

آیا در اتصال تلویزیون هوشمند خود به اینترنت از طریق Wi-Fi به مودم دارای پسورد مشکل دارید؟! آیا دیگر ناامید شده اید و مطمئن هستید که تلویزیونتان دچار مشکلی شده است؟! آیا نگران این هستید که اگر بخواهید بدون رمز متصل شوید دعای خیر همسایه های فرصت طلب بدرقه راهتان است؟! نگران نباشید ! با ما همراه شوید تا پس از مطالعه این آموزش به راحتی آب خوردن از این طریق به اینترنت متصل شوید و توطئه شوم فرصت طلبان را در روز روشن خنثی کنید!

متأسفانه ال جی در تلویزیون های هوشمند خود از روش های رمزگذاری به روز و با امنیت بالا مثل WPA-PSK یا WPA2-PSK استفاده نکرده و سراغ یکی از متدهای قدیمی و با ضریب امنیت پایین یعنی WEP رفته است و همین موضوع نگرانی های کاربران را به همراه داشته و بعضاً آنها را دچار مشکل کرده است . در صورتی که شما Authentication Type مودم Wi-Fi خود را روی یکی از حالت های WPA-PSK یا WPA2-PSK قرار داده باشید و بخواهید از این طریق به اینترنت تلویزیون متصل شوید برای شما آرزوی صبر جزیل و داشتن ضریب هوشی 250 می کنیم در صورتی که قصد دارید برای اولین بار از این طریق به اینترنت تلویزیون خود متصل شوید!! زیرا هرگز با پیام خطاهایی که از تلویزیون دریافت می کنید نمی توانید به این موضوع پی ببرید که گره اصلی مشکل از کجاست! برای حل این مشکل و اتصال راحت و سریع از طریق مودم رمزدار به ترتیب زیر عمل کنید!

1- با زدن IP آدرس مودم خود درون مرورگر سیستم وارد رابط نرم افزاری تنظیمات مودم خود شوید و سپس به بخش تنظیمات بی سیم مودم خود بروید: ( مودم مورد استفاده در این آموزش TP-Link TD-W8951ND بود )

صفحه تنظیمات مودم

2- با توجه به عکس زیر تنظیمات مشخص شده را اعمال کنید:

منوی تنظیمات

 توجه داشته باشید که سیستم رمز گذاریWEP شامل دو نوع 64 و 128 بیتی بوده و برای انتخاب رمزی مورد نظر باید قواعدی را به شرح زیر رعایت کنید : A : در سیستم WEP 64Bit تعداد کاراکتر های قابل قبول 10 عدد بوده که استفاده از Symbol ها مجاز نیست و رمز انتخابی شما باید از حروف لاتین یا اعداد تشکیل شود که برای حروف لاتین صرفاً می توانید حروف a تا f را انتخاب کنید! B : در سیستم WEP128Bit تعداد کاراکترهای قابل قبول 26 عدد است و شرایط رمز انتخابی عیناً مشابه سیستم 64 بیتی است.

3- تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید. (در این حالت مأموریت با موفقیت انجام شده است) در پایان جهت آشنایی دوستان عزیز با مراحل اتصال به اینترنت در تلویزیون های هوشمند ال جی و اطمینان از صحت عملکرد این آموزش به صورت تصویری مراحل را با هم مرور می کنیم: ( گزینه های مورد نظر جهت انتخاب با رنگ قرمز توسط نشانگر کنترل جادوئی مشخص شده اند).

1- با فشردن دکمه SMART روی کنترل جادوئی تلویزیون به قسمت رابط هوشمند می رویم و گزینه تنظیمات را از پایین صفحه طبق عکس زیر انتخاب می کنیم:

 مرحله 1 نصب

2- از منوی سمت راست تنظیمات آیکونی را که با رنگ متمایل به زرشکی از بقیه متمایز شده و نشانگر تنظیمات مرتبط با شبکه است را انتخاب و از قسمت مجاور گزینه اتصال شبکه را که توسط نشانگر کنترل جادوئی با رنگ قرمز مشخص شده است انتخاب می کنیم:

 مرحله 2 نصب

3- بالاخره هرکاری را از جایی باید شروع کرد ! اگرچه طبق ترتیب کلی این مرحله گام سوم مراحل اتصال به اینترنت تلویزیون است اما در واقع اولین گام از همین جا شروع می شود ! این تصویر به ما می گوید که به طور کلی دو راه برای اتصال به شبکه این تلویزیون وجود دارد : 1- اتصال به شبکه سیمی 2- اتصال به شبکه بی سیم برای این منظور بر روی دکمه « شروع اتصال » کلیک می کنیم مرحله 3 نصب

 4- در مرحله بعد کاملاً مشخص است که باید از بین شبکه های نمایش داده شده شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید: در این بخش تمام شبکه های موجود اعم از سیمی یا بی سیم لیست می شوند.

 مرحله 4 نصب

5- در مرحله بعد باید با داشتن صبر ایوب رمز 26 کاراکتری را با دقت تمام وارد و سپس تأیید کنید. البته در صورتی که اشتباهی در وارد کردن کاراکتر ها مرتکب شوید و بدانید که کدام کاراکتر را اشتباه وارد کرده اید به لطف وجود یک دکمه در صفحه کلید که با نشان ضربدر درون یک پیکان مشخص است و دو دکمه جهت دار واقع در زیر دکمه اینتر در صفحه کلید می توانید اشتباه خود را حذف و تصحیح کنید.

 مرحله 5 نصب

6- جهت اطمینان مجدداً باید رمز وارد شده را تأیید کنید.

 مرحله 6 نصب

7- اندکی صبر پیشه کنید تا ال جی به نحو احسنت تکلیف خود را انجام داده و عکس مرحله بعد ظاهر شود:

 مرحله 7 نصب

8-  با فشردن دکمه « تکمیل » صفحه موجود محو می شود.

 مرحله 8 نصب

9- دوباره با فشردن دکمه SMART از روی کنترل جادوئی و انتخاب گزینه اینترنت طبق عکس زیر مرورگر شما باز شده و شما موفق شده اید.

 مرحله 9 نصب

10- و حالا شما به اینترنت وصل هستید.

 مرحله 10 نصب

نکته

لازم به یاد آوریست IP هایی که این تلویزیونها استفاده می کنند براحتی قابل هک است!در تازه ترین تحقیقات موسسه iSEC، ثابت شده که توسط فرآیندی نه چندان پیچیده، می‌توان به راحتی از طریق وبکم تلویزیون‌های هوشمند، به جاسوسی کاربران پرداخته یا به واسطه هک نرم افزارهای نصب شده بر روی آن، اطلاعات کاربران را به سرقت برد. 


این فیلم و ببینید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.